Saturday, May 22, 2010

Posting Mane???

Walaupun aku masih ada 3 sem lagi nak tamatkan pengajian, aku sudah mula memikirkan di mana akan aku ditempatkan untuk mengajar nanti. Sebenarnya aku tidak kisah nak mengajar di tempat mana-mana, dihujung dunia sekalipun aku sanggup tetapi masalah yang bermain di kepala hotak aku hanyalah satu iaitu mak ayah aku. Nak mengharapkan abang-abang aku memang kurang menyakinkan sebabnya bro2 aku pun jauh-jauh belaka. 1st bro aku kerja kat KL, 2nd bro plak kerja kat Johor dan 3rd&4th bro aku dua-dua kerja di Sabah. Ayah n mak aku bukannya muda-mudi lagi. Sekarang ni tak ada masalah lagi kerana adik aku yang Form 4 masih tinggal menemani. Tamat saje pengajian aku serentak dengan adik aku. Sudah semestinya adik aku akan sambung belajar di mana-mana aku plak posting entah kemana tinggallah mereka berdua di rumah. Bila difikir-fikir balik sedih pun ada. Waktu dahulunya dalam rumah aku meriah dengan gelak tangis adik-beradik aku tapi suatu masa sapa2 pun tak ada mesti sunyi mak ayah aku. Tambah pulak dengan sakit demam anak-anak semuanya jauh-jauh belaka sape yg nak jaga. Banyak benda aku risau. Sekarang aku hanya bertawakal dan redho akan ketentuanNya. Moga-moga segala yang terjadi aku akan terima seadanya.

1 comment:

  1. seorang anak yang baik dan berpandangan jauh...bagus2.

    ReplyDelete