Wednesday, January 30, 2013

Aku Yang Dewasa


بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamu'alaikum wbt

     Sejak pemergian ayahanda tercinta aku memikul tanggungjawab yang sangat besar. Bonda yang keseorangan di rumah menjadi tanggungjawabku yang paling utama. Adikku yang sedang belajar juga tidak dilupakan. Tanggungjawab sebagai guru tidak sesekali aku abaikan. Tambahan pula, aku menyambung pelajaran menjadikan aku sangat sibuk. Tetapi, hatiku terasa amat tenang walau dilanda pelbagai kesibukan. Sesungguhnya niat yang baik akan dimudahkan segala urusan. Perancangan Allah s.w.t kepada setiap manusia adalah terbaik. Aku bersyukur kepada Allah s.w.t kerana memberi peluang kepada aku untuk meneruskan perjuangan di dunia ini. 

          Aku mempunyai harta yang cukup sempurna ibu, adik, abang-abang, anak-anak muridku, rakan-rakan dan saudara-saudaraku umat Islam. Tetapi, dari sudut hati kecil ini masih lagi belum dilengkapi sepenuhnya. Hati ini meronta-ronta meminta untuk dilengkapi. Mungkin ini adalah petanda bahawa aku sudah bersedia melangkah ke alam dewasa. Usaha dan tawakal menjadi penentu bagi melengkapkan kehidupan aku. Kita hanya mampu merancang Allah yang menentukan. Aku bersedia untuk menghadapi apa-apa cabaran akan datang. Kepada "Hawaku" yang akan melengkapkan kehidupanku bersedialah jua. Kita akan bersama-sama mengharungi dugaan dan cabaran sehingga akhir hayat. InsyaAllah. Aku memohon kepada Allah agar diberikan kekuatan iman agar aku dapat membawa 'hartaku" bersama-sama ke syurga. Amin yarabbal 'alamin.

No comments:

Post a Comment